Siłownia jest wspaniałym miejscem, z którego każdy z nas może spokojnie skorzystać. W placówce popracujemy nad swoją kondycją, zrzucimy zbędne kilogramy i wyrzeźbimy piękną sylwetkę. Zanim jednak to zrobimy, ułóżmy dla siebie odpowiedni plan treningowy. 

JAK ĆWICZYĆ NA SIŁOWNI?

1. Rozgrzewka
Rozgrzewka jest bardzo ważnym elementem każdego treningu. Podczas niej należy pobudzić do pracy całe ciało i przygotować mięśnie do wysiłku. Warto w tym momencie wejść np. na bieżnię, rowerek lub orbitrek i poćwiczyć na nim przez ok. 10 minut. Następnie można wykonać kilka ćwiczeń rozgrzewających na konkretną partię ciała. Jeśli zamierzamy podnosić rękami, zróbmy kilka wymachów i okrążeń barkami oraz nadgarstkami. Cała rozgrzewka powinna trwać maksymalnie 15 minut.

2. Konkretny trening
Osoby początkujące nie powinny dzielić treningów na poszczególne partie ciała. Zamiast tego skupmy się na ćwiczeniach ogólnorozwojowych. Na każdą partię ciała wyznaczmy sobie dwa ćwiczenia. Zacznijmy od trenowania rąk, przejdźmy do nóg, a na koniec zróbmy kilka ruchów wzmacniających mięśnie brzucha. Jeśli nie wiemy, jakie ćwiczenia są przeznaczone na daną partię ciała, spytajmy o to trenera na siłowni. On na pewno z chęcią nam doradzi i podpowie, jak powinien wyglądać trening osób początkujących.

3. Rozciąganie
Rozciąganie jest niestety często pomijanym elementem treningu. A dzięki niemu możemy rozluźnić swoje ciało i przygotować je do przyszłych ćwiczeń. Ten etap treningu powinien trwać przynajmniej 10 minut. Stawiamy wtedy na rozciąganie delikatne, statyczne. Po kolei rozluźniamy każdą partię ciała. Jeśli czujemy, że możemy mieć większe zakwasy, możemy skorzystać ze specjalnych rollerów. To nimi wymasujemy poszczególne mięśnie, aby szybciej się one zregenerowały.

Taki trening wykonujemy przynajmniej trzy razy w tygodniu. Pomiędzy cyklami powinniśmy zrobić minimum dzień pierwszy. Dzięki temu mięśnie odpoczną, a my przygotujemy się do następnych ćwiczeń. Jeśli będziemy wytrwali w swoim postanowieniu, szybko osiągniemy swój cel.